Notícies

Els estrangers no residents hauran de sol·licitar un número d’identificació administrativa prèviament a qualsevol tràmit

El ministre d’Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, ha informat al Consell de Ministres que les persones no residents al Principat que no han tingut cap relació amb l’Administració hauran de sol·licitar l’atorgament d’un número d’identificació administrativa (NIA) de forma prèvia a la realització de qualsevol tràmit. La sol·licitud de NIA es podrà fer a través de qualsevol òrgan o servei administratiu d’atenció al públic del Govern o dels comuns.

Tal com ha explicat el ministre portaveu, Jordi Cinca, aquest nou tràmit només afecta als estrangers no residents ja que els ciutadans nacionals o residents ja tenen un NIA, que és el número que es coneix com a “número de cens”. Les persones estrangeres no residents que ja s’han relacionat alguna vegada amb les administracions andorranes també tenen NIA. Així, per a totes aquestes persones, no hi haurà cap canvi, atès que seguiran identificant-se amb aquest número en les seves relacions amb les administracions públiques.

Tots els andorrans que neixin a partir del mes de gener, se’ls atorgarà automàticament, com fins ara, el NIA quan s’inscriguin al Registre Civil, de la mateixa manera, els nous residents obtindran el NIA amb el tràmit d’immigració.

Tanmateix, a partir del dia 14 de gener del 2019, es posarà en marxa l’Oficina d’Identificació Administrativa (OIA). A partir d’aquesta data aquesta Oficina, serà la única autoritzada a donar el número d’identificació administrativa (NIA) a les persones físiques. De la mateixa manera, les possibles modificacions de les dades obligatòries del número d’identificació administrativa (NIA) que estiguin inscrites i es vulguin rectificar s’hauran de sol·licitar, mitjançant el nou imprès de Tràmits creat, a l’Oficina d’Identificació Administrativa.

 

Font: Govern d’Andorra